Wednesday 30 January 2013

+Persediaan+

Assalamualaikum....

Ini adalah persediaan kecil-kecilan yang aku buat untuk menyambut family aku yang akan datang weekend ni. So, oleh kerana aku dah pergi hantar kereta servis last 2 months, this time aku kena make sure tayar kereta semua okeh. 

Alhamdulillah, abang Ah Kiong yang hensem tu cakap.. "karita ko okeh ja bha, tinggal ko kasi alignment jak"..hah, lebih kurang begitulah bunyi nyaaaa...

Bab-bab kereta dan penjagaan kereta, aku wajib untuk ambil tahu dan belajar. Especially untuk orang bujang macam aku ni, hal-hal penjagaan kereta memang terletak di bahu aku. Kira macam tanggungjawab besar jugak lah. Bukan setakat bawak dan hantar cuci, servis enjin dan tayar memang kena tahu. 

Weekend ni nak jalan jauh, kena pulak nak bawak kakak aku yang preggy dan anak-anak dia, so aku rasa bertanggungjawab jugak untuk pastikan kereta aku okeh dan selamat. 


Jadi, aku pun terus menuju ke kedai tayar yang berdekatan.....


Masa ni nak start alignment tayar dan cek if tayar aku tak elok especially bunga tayar. So far Alhamdulillah, tayar masih okeh dan ini bermakna, duit masih tersimpan rapi lagi. 

ngeeeeeeee

Beratus kot nak tukar sebijik tayar.


 sedang asyik melihat kereta aku, 
ternampak lah pulak kesan calar-balar ini. 


"

"

"

"



 Haishhhh



Okeh, kereta dah siap and ready to goooooo....

vroooommm vroooommmm




terima kasih.


No comments:

Post a Comment